maandag 29 februari 2016

Review - Essence Longlasting Lippenstift 07 Natural Beauty

Mijn oma was een echte "natural beauty" avant le lettre. Ze had geen make-up nodig om er goed uit te zien. Een echte Friese schone met lange blonde haren, felle intelligente ogen, een rechte neus en volle lippen. Helaas bleek een volledige kopie van mijn oma er niet in te zitten en werden haar mooie trekken eerlijk over mijn zusje en mij verdeeld. Ik kreeg oma's neus en mijn zusje haar volle lippen. Om mijn dunne lipjes toch een beetje interessanter te maken gebruik ik graag lippenstift. Ik ben dol op de knalrode varianten, maar op werkdagen ga ik toch liever de deur uit met een wat natuurlijker tintje. Omdat ik op werk al rondloop met een mobiele telefoon en een sleutelbos als van een kasteelbewaarder in mijn broekzakken, heb ik geen zin om daar ook nog eens een lippenstift bij in te steken om mijn lippen bij te kunnen werken op het toilet. Een longlasting lipstick is dus bijzonder welkom. In het kader van vegan on a budget besloot ik deze veganistische Longlasting Lippenstift van Essence te testen in de kleur 07 Natural Beauty. Er zijn ook nog andere kleuren beschikbaar in deze range. Benieuwd of die ook vegan zijn? Kijk dan even op de site van DM (Duitse drogist), onder de beschrijving van het product staat of het product vegan is of niet.


De kleur van deze lippenstift zou je kunnen omschrijven als oud roze en komt goed overeen met de achterkant van de huls. Het is een echte "my lips but better" kleur, perfect passend dus bij de naam "natural beauty". De textuur is romig en voelt lekker vettig aan op je lippen. Hij brengt vrij gemakkelijk aan, alhoewel hij bij mij wel wat in de lijntjes van mijn lippen gaat zitten. De dekking is dus niet op en top.

Na een half uur dragen is de lippenstift al een heel stuk van mijn lippen afgesleten. Ik ben blij dat ik een vrij onopvallend kleurtje heb gekozen, want ik ben bang dat het er anders ietwat clownesk uit had gezien: het midden van mijn lippen heeft zijn oude kleur weer terug, terwijl de buitenranden nog altijd gekleurd zijn door de lipstick. Een kopje thee later is de lipstick geheel verdwenen. Zo zie je maar dat lang een subjectief begrip is. Wat mij betreft zou een longlasting lipstick een half uur computerwerk (en nee ik typ niet met mijn mond) en een kopje thee toch zeker moeten kunnen overleven.


Concluderend stel ik dus vast dat je van deze lippenstift niet veel moet verwachten. Hij kost dan ook maar €2,39 bij het Kruidvat. Een prijs die zeker passend is. De kleur is namelijk mooi, maar daar houdt het ook mee op. Ik zou deze lippenstift dus alleen aanraden wanneer je graag wil testen of lippenstift en/of een specifieke kleur wat voor je is en vervolgens je geld opsparen voor een duurder exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten