dinsdag 24 februari 2015

IT'S A SHIRT!


Selma en selfies, je zou op basis van de eerste drie letters kunnen denken dat dat een perfect match is. Niets is echter minder waar. De kunst van het maken van een zelfportret is, ondanks mijn oer-Nederlandse genen (Rembrandt maakte al selfies avant le lettre), niet voor mij weggelegd. De kunst van het poseren overigens ook niet... waar andere meisjes al jong voor de spiegel oefenden om Holland's Next Topmodel te worden, zag ik een carrière als graafmachinechauffeur wel zitten. Een carrière die overigens nooit echt van de grond is gekomen... (ik heb al moeite met het besturen van een auto) Het is dus altijd een dilemma hoe ik mijn nieuwste naai- en breiprojecten vastleg. Dit maal koos ik voor selfies met mijn goede camera, die dit duidelijk beneden zijn waarde vond gezien de kwaliteit van de foto's.




Nou ja, met de blouse zelf ben ik in ieder geval wel redelijk tevreden. De mouwen zijn te wijd en ik moest 'm flink inkorten... maar het project is min of meer geslaagd! Ik heb het patroon van het Boyfriend Shirt uit het boek Naaien en Stikken gebruikt. Het patroon had helaas geen manchetten, dus die heb ik er zelf bij aan genaaid op basis van een blouse uit mijn kast. Dat was wat gepuzzel, maar het resultaat mag er wezen denk ik! Over de kleur van het stofje ben ik niet zo heel erg tevreden... het is net mijn kleur niet. Maar goed, het was een heel goedkoop stofje van het Stoffenspekakel en ik wilde niet meteen een dure gebruiken voor mijn eerste zelfgenaaide blouse. Hoe vaak ik het zal gaan dragen? Geen idee, maar ik heb in ieder geval weer veel nieuwe technieken geleerd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten