maandag 1 december 2014

BROODJE TOFU SATÉ


Je kunt zeggen wat je wilt over saté, maar echt fotogeniek is het niet. Gelukkig smaakt het een stuk beter dan het eruit ziet. Het is dat ik nogal op mijn nachtrust gesteld bent, anders had je me zeker wakker kunnen maken voor pindasaus. Ik eet het dan ook overal bij, bij friet, rijst, barbecue en op brood. Toen ik in een ver, ver verleden nog leefde als volleerd carnivoor, had ik een lichte verslaving aan de kip-saté salade van de Albert Heijn. Sinds mijn dieet vrijwel alleen nog planten bevat, eet ik zelfgemaakte saté en die smaakt minstens zo lekker als die van de Appie.

Ingrediënten voor 1 persoon

1/3 blok tofu
1/2 eetlepel kokosolie
1 eetlepel pindakaas
1 theelepel kerrie
1 dessertlepel sambal oelek
scheutje ketjap manis
scheutje citroensap
scheutje ongezoete soja melk

Werkwijze

1. Verwarm de olie in een koekenpan. Knijp de tofu uit en verbrokkel hem boven de pan. Bak de tofu bruin en krokant.
2. Voeg de pindakaas, soja melk, ketjap en citroensap toe. Roer goed en laat inkoken.
3. Breng op smaak met de kerrie en sambal.

Serveer de tofu saté warm op een broodje met wat gefrituurde uitjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten